Spotkanie z rodzicami to okazja nie tylko do wspólnych rozmów nauczyciel-rodzic, ale również do tego, aby przybliżyć rodzicom tematykę zajęć szkolnych, zachęcić do wspólnego śpiewania bądź zabawy, zainteresować życiem szkolnym.
Jesienne spotkanie z rodzicami Scenariusz części artystycznej zaprezentowanej przez uczniów klasy III na spotkaniu z rodzicami w dniu 04.10.2004 r.
Witamy wszystkich bardzo serdecznie. Jesteśmy uczniami klasy III. Bardzo lubimy się uczyć, śpiewać, tańczyć, a chłopcy lubią grać w piłkę nożną.
Piosenka „Chodźcie wszyscy tu do koła” (wszyscy uczniowie śpiewają i inscenizują treść piosenki) Chodźcie wszyscy tu do koła Zabawimy się wesoło Witamy was wszyscy wraz Na zabawę nadszedł czas. Prawa ręka, lewa ręka Prawa noga, lewa noga Cały tułów oraz głowa Witamy was.
Wybraliśmy się na wycieczkę po Polsce w rytmie samby dwoma motorami gigantami. W podróży mieliśmy różne przygody, byliśmy w górach i nad morzem.
Recytacja wiersza „Górski strumień”
Szemrze woda w górskim strumieniu. Niesie ze sobą chłody leśnych cieni.
Skacze woda po kamieniach wesoło. Rozbryzguje krople słońca wokoło.
Aż się nagle zatrzymuje wśród cienia. I wypełnia się, jak oczy, zielenią.
Recytacja wiersza „Nadmorska kotlinka”
W nadmorskiej kotlince jest spokój i piasek słońcem nagrzany, wiatr tylko czasem tu wpada zdyszany...
Wyhulał się na wydmach, że tchu nie może złapać, zmęczenie przyniósł na skrzydłach i morza zapach.
Taniec „Samba wycieczka czyli motor gigant” (uczniowie tworzą dwa motory, w rytm muzyki poruszają się po sali i wykonują określone ruchy)
W jesiennym nastroju układaliśmy opowiadania o bochenku chleba. Oto dwa z nich. (Dwaj uczniowie prezentują swoje opowiadania)
Recytacja wiersza „Pora wesoła”
Kto powiedział, że jesień jest smutna, że ma kolor szarego płótna, że jej prawie nie widać we mgle? Kto to wszystko powiedział? Ja nie!
Dla mnie jesień to pora wesoła, roześmiana i gwarna jak szkoła! Lśniąca skórką kasztana na trawie, w odlot ptaków wpatrzona ciekawie.
Jesień – roztargniona malarka – gubi farby po lasach i parkach, a ja biegam wciąż za nią z ochotą i znajduję brąz, czerwień i złoto.
Recytacja wiersza „Jesienią”
Wiewiórka lubi jesień, bo jesienią wiewiórczo w lesie.
Rude są buki na pagórkach, rude trawy zeschnięte w dolinach. Rude są orzeszki na leszczynach. Cały las – to jedna ruda wiewiórka.
Wiewiórki lubią jesienie, bo same są jak rude płomienie.
Recytacja wiersza „Nim spadnie śnieg”
Nim spadnie śnieg, nad polami ptaki się w stadach zbierają, przed podróżą daleką, przed lotem do ciepłych krajów.
A dołem babie lato wędruje po ścierniskach. Dym siwy boso chodzi po rdzawych kartofliskach... A wierzby zamyślone, co nad stawami rosną, tak szumią:
Żegnajcie, ptaki! Do zobaczenia wiosną!
Zaprezentowanie kanonu „Oto pan tulipan”
Oto pan tulipan ma zgrabny kielich. Chcę kupić go babci Anieli.
Zachęcenie rodziców do wspólnego śpiewania – najpierw wspólne śpiewanie piosenki, a następnie podział na dwa głosy i śpiew w kanonie.
Zaprezentujemy teraz „Taniec żydowski”. Przeniesiemy się na jarmark. (uczniowie parami tańczą w rytm muzyki „Taniec żydowski”)
Piosenka „Bujany walczyk”(uczniowie śpiewają i kołyszą się w określonych kierunkach, zgodnie z treścią piosenki)
Wszystkim pięknie dziękujemy za wspólną zabawę. Może znów się zobaczymy razem zatańczymy. Raz w prawo, raz w lewo, I w przód, i w tył. Byś długo pamiętał, żeś z nami był.
Zachęcenie rodziców do wspólnego śpiewania, a następnie wspólne śpiewanie piosenki „Bujany walczyk” oraz kołysanie się w określonych kierunkach.
Dziękujemy za uwagę.
Zaprezentowane tańce i niektóre piosenki można znaleźć na płycie: „Tańce integracyjne w pracy z grupą część I” Leszek Gęca, Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA, Lublin 2002
Opracowanie i przygotowanie: Jadwiga Kosarzycka, nauczycielka nauczania zintegrowanego w Szkole Podstawowej w Niechłoninie
|